יום שבת, 13 ביולי 2013

תרפיית קניות

"I'mma Buy You A Drank
Then I'mma Take You Home With Me
I Got Money In The Bank
Shawty What you Think 'Bout That?"
 
Buy U A Drank (Shawty Snappin')
 
 
אחח.... כמה רומנטיקה בארבע שורות. הוא יקנה לה משקה ויבזבז עליה קצת, היא תחזור איתו הביתה, אם תרצה. למען האמת, עדיף לה כבר ללכת עם אייל גולן. הוא לפחות מבטיח יהלומים ("יש לי רק חלום לקנות לך יהלום").
מוזר הוא שהקונספט של גבר המשלם על אישה עדיין כל כך פופולארי בימינו. זה לא שאני נגד חס וחלילה, אך אני  לא צריכה שאף אחד יקנה לי משקה (חוץ מהזמן בו הייתי סטודנטית, טוב נו מה אפשר לעשות). אבל עכשיו ברצינות, פעם כשהייתי רווקה יצאתי לדייט עם גברבר לא רע בכלל אך לא בשבילי. הגיע החשבון, שמתי חצי (לא התכוונתי שתהיה עוד פגישה ) והוא התחיל להתווכח איתי. אך לא  אין אה גוד וואי. החצוף טען שהוא נעלב ושהוא יוצא עם בנות הוא זה שמשלם! הדבר העלה את חמתי. זה לא שבדרך כלל היה לי אכפת אם משלמים עלי, אלה היו הטיעונים.... אפילו בתור מלצרית הרווחתי מספיק בשביל לשלם על בירה. בואו נדייק שניה, זה לא שאכפת לי שמשלמים עלי. ההפך הוא הנכון. אני מתה על מתנות והפתעות למינהן. הסיפור טמון בסיבה. אם מישהו משלם עלי כדי לצאת "גבר" זה שונה ממישהו שמשלם עלי כי בא לו לפנק אותי.
לשמחתי הרבה  גדלתי מאז והתחתנתי. החשבון המשותף גרם לכך שאני משלמת על עצמי באופן תמידי ואין שמחה גדולה יותר מלשלם על עצמך בעונת הסיילים!!!!!!!
אז כל החנויות מתגנדרות בשבועות האחרונים בשלטים גדולים וצבעוניים שמתריעים בחגיגיות על "סוף העונה". וכמה שמחה בתקופה זו!
לשמחת הקניות הגדולה הזו, שאצל אנשים מסויימים באה בכדי לסתום חור, קוראים "תרפיית קניות". * מדוע זה קורה? כפי שהגיבה הפסיכיאטרית הנודעת מבברלי-הילס, פרופסור קרול ליברמן, על תוצאות המחקר: "אנשים שמרגישים עצובים, אומללים או מדוכאים מרגישים ריקנות בתוכם. לפיכך, הם נוטים להתנהגויות שממלאות את הריקנות הזו, כמו לבזבז כסף על קניות." הרכישה החומרית אמורה לתפוס את המקום הרגשי הריק שהם חווים. לטווח קצר זה עוזר: המוצר החדש משפיע לטובה על מצב הרוח. אך בטווח הארוך מתרחש דבר הפוך לחלוטין: אנשים שמתמידים בשיטת קניות כפיצוי רגשי או מבזבזים יותר משהיו מוציאים באופן נורמלי, חווים חרטה וצער שרק מחמירים את תחושת הדיכאון הראשונית. פעמים, גילו עורכי המחקר, הם אפילו לא מודעים לקשר בין מצב הרוח הירוד והרצון לבזבז. הם אפילו עשויים להתעקש שהם קונים בלי להתחשב ברגשות הנגטיביים שהם חווים"
אז בואו לא נגזים!! עלי עברו כמו חודשים פחות צוהלים ובסך הכל אין שום רע בלהתפרק פעם בכמה זמן על הכרטיס שלך !
 
אז קצת ממה ששווה להסתכל עליו:
.

בחברת קסטרו יש ג'ינסים שמאוד מטיבים עם האגן הים תיכוני בגיזרת Sarai.  בימים אלה הם מוצעים ב- 50% ועולים כ- 99 שקלים. אני התוודעתי להם לפני כשנה ומאז זו היא הגיזרה היחידה כמעט שאני לובשת.
 
 
 
זהו הג'ינס שקניתי
 
זהו תיק מקסים שרציתי אך לא היה בחנות. נו טוב, אפשר גם להזמין דרך חנות האינטרנט שלהם : Castro- Sale
 
מכיוון שכל מי שמכיר אותי יודע שאני חובבת גופיות כפתורים, הפעם מצאתי כאלה בתמנון :
משום מה באתר שלהם חסרה גופיה משגעת שקניתי שם בצבע כחול רויאל אז ברגע שאקנה פלאפון חדש אצלם לכם. אבל לבינתיים....
 
קניתי גופיית ג'ינס ב 60 שקלים שהולכת נהדר עם מכנסיים בצבע חרדל :
 

טוב אני את הדרך שלי בסיבוב סוף העונה הזה רק התחלתי ובשבוע הבא אני אספר לכם איך בעקבות פוני שאני מגדלת  התחלתי ללכת עם סרטי שיער!

כל זאת ועוד בשבוע הבא

נשיקות ותזהרו ממזגנים (הם יצננו אתכם)

*תרפיית קניות: האם אפשר למלא חלל רגשי בחפצים? - נועם אשר
 
 
 

יום שבת, 6 ביולי 2013

הילולת החינה

יש שירים שאין להם מילים. יש רק קצב רועש וגועש והלב מתמלא סערה לנוכח המקצב החדש.
היום בפוסט אכתוב על החינה  השמחה ומלאת האהבה של חברתי לירון אוחנה (מהבלוג The Ohana Fashion Session ).
ביום חמישי שעבר יצאנו אני וחבריי לעבר נתניה לחוות חוויה אותנטית ושמחה שאין כמותה - החינה. יש לאמר שלא ידענו מה להביא, או איך לבוא והתרגשנו מהמעמד של להיות אשכנזים דלוחים במסיבת אהבה סוערת, והיה סוער!
החינה היא טקס לפני החתונה הנהוג בקרב עמים שונים במזרח התיכון. בצפון אפריקה , בקרן אפריקה ובאסיה. אצלנו בארץ מקיימים אותו במיוחד בקרב עדות המזרח. הטקס נערך לפני החתונה. בטקס זה צובעים החתן והכלה את ידיהם בצבע צמחי המופק מעלי צמח החינה למזל טוב. טקס זה ידוע  בשם "קשר טבעת" ("קֶלבֶת מָאסֶר") הנערך ערב לפני החתונה.
בקהילות יהודיות ומוסלמיות רבות בימים שלפני החתונה נהוג לערוך את טקס החִינה המהווה טקס מעבר מחיים כיחידים לחיי זוגיות. בטקס מורחים בחומר אדום-כתום המופק מצמח ששמו העממי הוא "חִינָה" בצורה עגולה על כפות ידי החתן והכלה כרמז לצורתו של מטבע כברכת שפע. יש הסוברים שמקור המילה חינה הוא צירוף המילים למצוא חן. כך, שבערב החינה צריכה הכלה למצוא חן בעיני חתנה המיועד.
אווו אווו וכמה שלירוני מצאה חן!!!!!!! במהלך החינה עושים דברים מופלאים ונהדרים כמו לשים מגש על הראש או לרקוד תחתיו- זה מביא מזל טוב. לובשים תלבושות עם נצנצים והמון זהב - זה משמח את הלב. אוכלים המון אוכל מתוק - זה משמח את הקיבה. שמים את החינה שדומה קצת לצואה על היד - זה מביא מזל טוב ולאחר מכן הופך לכתם שלא ירד לי עד היום, שהוא סימן לשפע (אולי בגלל זה אני פתאום בפלוס בבנק). חוגגים עם החברים הכי מדהימים בעולם. קיצר, אין שמחה גדולה מזו!!!

הנה כמה תמונות מאירוע שצילמה הצלמת המהוללת וחביבת הבלוג שני פרי-נס:

אני בכניסה למסעדה:

 
ככה זה נראה כשאוחנה וסימצקין מתחתנים! מי אמר קיבוץ גלויות ולא קיבל?
 
 
מה שיפה בשמלות החינה הן שהן מלאות מכל טוב, אבנים, ריקמות, נצנצים וכל דבר שמסמל שפע ואושר. לי זה בעיקר מראה עבודת יד משובחת שנעלמה לה עם השנים. מזל שיש חינה!

 
כולם יצאו בריקודים!
 
 
עשינו חינה והיינו מאושרות בתקווה שהיא תהפוך אותנו ל"מעושרות"


השמלה האחרונה היממה אותנו עם ריקמת המזל טוב! ולירון הממה ביופייה


השבוע הייתה החתונה והיה מדהים ואני רוצה להודות ללירוני המדהימה שלי שנתנה לי את הכבוד לחוות חוויות חדשות שלא הכרתי. אני מאחלת לזוג הצעיר רק אהבה, שמחה וכמובן שיבנו בית שמקדש את ערכי הכבוד והזוגיות. מה שבטוח הוא שהבית יהיה מלא בשמחה !
כי ביננו, עם לירוני כל יום הוא הילולת חינה!

לצורך הרגשת הקירבה לפוסט אני מצרפת קצת שירי חינה שממלאים את ימי בזמן האחרון

 


תחגגו ותשמחו

אני