יום שבת, 6 ביולי 2013

הילולת החינה

יש שירים שאין להם מילים. יש רק קצב רועש וגועש והלב מתמלא סערה לנוכח המקצב החדש.
היום בפוסט אכתוב על החינה  השמחה ומלאת האהבה של חברתי לירון אוחנה (מהבלוג The Ohana Fashion Session ).
ביום חמישי שעבר יצאנו אני וחבריי לעבר נתניה לחוות חוויה אותנטית ושמחה שאין כמותה - החינה. יש לאמר שלא ידענו מה להביא, או איך לבוא והתרגשנו מהמעמד של להיות אשכנזים דלוחים במסיבת אהבה סוערת, והיה סוער!
החינה היא טקס לפני החתונה הנהוג בקרב עמים שונים במזרח התיכון. בצפון אפריקה , בקרן אפריקה ובאסיה. אצלנו בארץ מקיימים אותו במיוחד בקרב עדות המזרח. הטקס נערך לפני החתונה. בטקס זה צובעים החתן והכלה את ידיהם בצבע צמחי המופק מעלי צמח החינה למזל טוב. טקס זה ידוע  בשם "קשר טבעת" ("קֶלבֶת מָאסֶר") הנערך ערב לפני החתונה.
בקהילות יהודיות ומוסלמיות רבות בימים שלפני החתונה נהוג לערוך את טקס החִינה המהווה טקס מעבר מחיים כיחידים לחיי זוגיות. בטקס מורחים בחומר אדום-כתום המופק מצמח ששמו העממי הוא "חִינָה" בצורה עגולה על כפות ידי החתן והכלה כרמז לצורתו של מטבע כברכת שפע. יש הסוברים שמקור המילה חינה הוא צירוף המילים למצוא חן. כך, שבערב החינה צריכה הכלה למצוא חן בעיני חתנה המיועד.
אווו אווו וכמה שלירוני מצאה חן!!!!!!! במהלך החינה עושים דברים מופלאים ונהדרים כמו לשים מגש על הראש או לרקוד תחתיו- זה מביא מזל טוב. לובשים תלבושות עם נצנצים והמון זהב - זה משמח את הלב. אוכלים המון אוכל מתוק - זה משמח את הקיבה. שמים את החינה שדומה קצת לצואה על היד - זה מביא מזל טוב ולאחר מכן הופך לכתם שלא ירד לי עד היום, שהוא סימן לשפע (אולי בגלל זה אני פתאום בפלוס בבנק). חוגגים עם החברים הכי מדהימים בעולם. קיצר, אין שמחה גדולה מזו!!!

הנה כמה תמונות מאירוע שצילמה הצלמת המהוללת וחביבת הבלוג שני פרי-נס:

אני בכניסה למסעדה:

 
ככה זה נראה כשאוחנה וסימצקין מתחתנים! מי אמר קיבוץ גלויות ולא קיבל?
 
 
מה שיפה בשמלות החינה הן שהן מלאות מכל טוב, אבנים, ריקמות, נצנצים וכל דבר שמסמל שפע ואושר. לי זה בעיקר מראה עבודת יד משובחת שנעלמה לה עם השנים. מזל שיש חינה!

 
כולם יצאו בריקודים!
 
 
עשינו חינה והיינו מאושרות בתקווה שהיא תהפוך אותנו ל"מעושרות"


השמלה האחרונה היממה אותנו עם ריקמת המזל טוב! ולירון הממה ביופייה


השבוע הייתה החתונה והיה מדהים ואני רוצה להודות ללירוני המדהימה שלי שנתנה לי את הכבוד לחוות חוויות חדשות שלא הכרתי. אני מאחלת לזוג הצעיר רק אהבה, שמחה וכמובן שיבנו בית שמקדש את ערכי הכבוד והזוגיות. מה שבטוח הוא שהבית יהיה מלא בשמחה !
כי ביננו, עם לירוני כל יום הוא הילולת חינה!

לצורך הרגשת הקירבה לפוסט אני מצרפת קצת שירי חינה שממלאים את ימי בזמן האחרון

 


תחגגו ותשמחו

אני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה