יום שבת, 13 באפריל 2013

על כל הדברים הנוגעים ללב ובעיקר על בובות נייר

"And I would say I love you
But saying it out loud is hard
So I won't say it at all
And I won't stay very long"

(sufjan stevens - futile devices)

כל הדברים הנוגעים ללב, כל הדברים הללו שאם אני שומעת או רואה אני מרגישה כאילו נלקחו ממני, כאילו היו זיכרון שלי שנוסף זה עתה אך אף פעם לא באמת היה קיים.
פעם ראשונה ששמעתי את השיר הזה היה לפני שנים בימים שעוד עבדתי בחנות דיסקים והוא רק יצא, כבר אז הרגשתי שהוא חלק ממני ומהזכרונות שלי שלא נמצא להם עוד פסקול.
הרבה דברים נוגעים לי ללב למרות שאף פעם לא היו חלק מחיי. היום אכנס לעולם אחד כזה והוא עולם בובות הנייר.
נתחיל מהעובדה הפשוטה שאימי מעולם לא קנתה לי בובות נייר. לא כי חס וחלילה חסכה ממני, זה פשוט לא היה פופולארי כמו הטרולים. בובות הנייר הן פה כבר שנים רבות. אם נדייק, כבר בשנת 800 לספירה השתמשו בהן לפולחני דת באסיה והם נמצאו גם ביפן ופולין. הבובות אז היו לבושות ורחוקות מאה שנות אור מהאופן שבו אנו מכירים אותן כיום.
באמצע המאה ה-18 הפכו בובות אלו לחלק מתרבות המעמד הגבוה. גם אז הן לא היו בקונספט אותו אנו מכירים היום אלה באו כבר לבושות במיטב האופנה האירופאית. אפשר למצוא כאלה עד היום במוזיאונים ברחבי אירופה.
היום בובות הנייר שאנו מכירים מיועדות לרוב לילדים אך לא רק. הרבה פעמים אפשר למצוא כאלו שעוצבו למבוגרים כמו בובות ההלבשה הללו של כוכבות הסידרה "Girls" :
האנה:

 
מרני :

שושנה :
וג'סה האהובה :
 
להדפסה : כאן

ניתן גם להלביש את ג'ואן ממד מן :


באתר של AMC תוכלו להדפיס לעצמכם אחת משלכם בחינם !

בובות ג'ואן להדפסה

הבובות נייר הללו נוצרו כדי לפרסם את הדמויות ולהפוך אותם לפופולאריות, בדרך מקסימה ושובת לב! (רעיון טוב לכל אלה ממכם שמחפשים פרסום זול וטוב)

אך בובות הנייר הן לא רק חומר פירסומי. הן גם אמנות. כמו הדוגמא הזו של החזירה חמודה שצייר דידי כפייר- ממש גליצי מ"האני בו בו" (והמכיר יכיר) ופורסמה בבלוג  untitled

 
והנה עוד כמה דוגמאות חמודות מ-ETSY :
 
שאותן תוכלו לקנות כאן
 
והנה, בובות הלבושות כבר של אליס בארץ הפלאות - מקסים!
 
אותן תוכלו לקנות כאן
 
וגם כמובן תוכלו ממש בקלות להכין משלכם :)
 
הלינק לשיר והקליפ המקסים שליווה את הפוסט :



שלכם

עדי

2 תגובות:

  1. כשהייתי ילדה הייתי אובססיבית לחוברות האלה, הייתי מחשת אותן בכל חנות צעצועים או ספרים שנכנסתי אליה ויש לי אוסף מכובד שלהן בבית של ההורים שלי
    עד היום כשאני רואה כאלה עובר בי רטט של התרגשות

    השבמחק
  2. הדס לפני הכל ברוכה הבאה לבלוג שלי:)
    איזה כיף לדעת שהיה לך אוסף כזה! הן באמת בובות מאוד מיוחדות ונוגעות ללב משהו מהפשטות, היופי והתום משמר בתוכן משהו ילדי ונפלא

    השבמחק